Ponúkame vám zopár tipov a rád, ako pripraviť billboard, aby mal vyššiu šancu, že ho ľudia zbadajú a hlavne si ho zapamätajú.
Dizajnové pravidlá
1. Upútajte pozornosť
Ilustrácia upúta väčšiu pozornosť ako text alebo logo, ideálne ak má príbeh a ľudom známe prvky, vzbudí tak pocit túžby. Pre logo si vyčleňte najväčší priestor, častokrát je príliš malé a stratené v množstve informácií.
2. Dajte pozor na prostredie
Pre pozadie billboardu použite farby, ktoré dobre kontrastujú s prostredím za billboardom, biela a modrá môžu splývať s oblohou, zelená s okolím, záleží aj od ročného obdobia.
3. Použite kontrastné farby
Vhodné sú živé, vysoko kontrastné farby, tie je vidieť už z diaľky. Žltá upúta pozornosť najlepšie, biela na čiernom znižuje pozornosť, šedá a čierna pôsobia nevýrazne. Najlepšou kontrastnou dvojicou sú žltá a čierna, biela a čierna,biela a modrá, biela a červená.
4. Dbajte na čitateľnosť
Minimálna veľkosť písma je 10 cm, text s veľkosťou 90 cm je dostatočne čitateľný aj z väčšej diaľky. Používajte veľké aj malé písmená, dlhšie slovo, text môžete farebne rozdeliť. Nepoužívajte príliš hrubé, tenké a ozdobné písmo kvôli čitateľnosti. Texty smerujte min. 12 cm od okrajov (resp. od spadávky).
Základné požiadavky pre prípravu podkladov do tlače
1. Základný rozmer billboardu je 5100 x 2400 mm, avšak existujú aj rôzne atypy.
2. Rozlíšenie obrázkov musí byť minimálne 300 DPI.
3. Fonty musia byť prevedené do kriviek.
4. Grafický podklad musí byť pripravený v CMYKU.
5. Tlačové dáta musia byť v mierke 1:10.
6. Spadávka musí byť 5 mm z každej strany a texty min. 12 cm od spadávky.
Billboardy sa tlačia na papierový plagát alebo banner. Papierový plagát je vhodný na krátkodobé kampane, jeho životnosť je približne 1 mesiac. Banner je vhodný na dlhodobé kampane, jeho životnosť je približne jeden rok.
Pre detailnejšie požiadavky si pozrite prípravu podkladov pre tlač.
Prajeme vám veľa úspechov pri tvorení reklamných kampaní!